Dlaczego warto prowadzić firmowe social media?

Dlaczego warto prowadzić firmowe social media?

Nie ma Cię w sieci – nie istniejesz. To bardzo dosadne stwierdzenie, jednak we współczesnym świecie zdecydowanie się sprawdza. Firmy, które nie prowadzą profili w social mediach giną wśród konkurencji i nie są w stanie wybić się na rynku. Dlatego jeżeli zależy Ci na budowaniu wizerunku Twojej marki, to musisz zwrócić uwagę na promowanie firmy w Internecie. Dlaczego warto prowadzić firmowe social media?

Social media w liczbach

Czy wiesz, że gdyby podsumować godziny wszystkich ludzi na ścianie spędzonych na przeglądaniu social mediów, to dziennie wyszłoby ich 10 miliardów? Tak, miliardów. To ogromna liczba, która niesie ze sobą równie ogromny potencjał na promocję firmy. Z drugiej strony to także duża konkurencja, ponieważ każdy świadomy przedsiębiorca wie, że najprostszą drogą do serc klientów są właśnie social media. Co więcej, z najnowszych danych wynika, że z mediów społecznościowych korzysta ponad 4 miliardy użytkowników. Jak widzisz social media niosą ze sobą ogromny potencjał. Są darmowe i proste w obsłudze. Aż grzech nie skorzystać z ich potencjału przy promocji firmy. 

Budowanie wizerunku marki 

Firmowe social media to najlepszy sposób na budowanie wizerunku marki. Co możemy wstawiać jako firma? Oczywiście nasze produkty i usługi. Warto także pokazać klientom proces ich powstawania. Możesz dzielić się pozytywnymi opiniami innych klientów oraz przekazywać najnowsze nowinki z branży i życia firmy. Tak naprawdę, to tylko kilka przykładów tego, co warto publikować na firmowych social mediach. W rzeczywistości lista jest dużo większa i co ważniejsze spersonalizowana. Jeżeli nie masz pomysłu, co możesz publikować na portalach społecznościowych, to poszukaj, jak robi to konkurencja. To dobry sposób na zainspirowanie się i sprawdzenie, co działa. Pamiętaj jednak żeby nie kopiować strategii jeden do jednego. Promocja firmy musi być dopasowana do branży i odbiorców. 

Drugim sposobem jest skorzystanie z usług agencji marketingowej. I to jest niezwykle wygodna i praktyczna opcja. Dlaczego? Ponieważ zyskujemy dostęp do ekspertów w dziedzinie promocji. Dzięki temu możemy mieć pewność, że promocja firmy w Internecie przyniesie oczekiwane efekty.

Miejsce do komunikacji z klientem 

Firmowe social mediach to także najlepsze miejsce do komunikacji z klientem. Natomiast efektywny kontakt z klientem przekłada się na lepsze działanie firmy. Możemy słuchać co klient ma do powiedzenia i wprowadzać zmiany. Możemy także pytać i sami wychodzić z inicjatywą komunikacji. Dzięki temu wchodzimy na bardziej bezpośrednią ścieżkę komunikacji z klientem. Zyskujemy jego zaufanie. Obsługa poprzez media społecznościowe skraca dystans między firmą a klientem. 

Dodaj komentarz