Pozycjonowanie strony firmowej
Wielu przedsiębiorców korzysta z pozycjonowania strony firmowej. Dzieje się tak, ponieważ klienci szukający danej firmy najpierw wpisują odpowiednie zapytanie w wyszukiwarce. Kiedy strona twojej firmy znajduje się na wysokiej pozycji, masz większe szanse, że potencjalny klient zawita właśnie u ciebie. Nie oszukujmy się – zazwyczaj zaglądamy na witryny, które jako pierwsze są wyświetlane w wyszukiwarce. Mało kto zagląda na drugą czy trzecią stronę w celu dalszych poszukiwań.
Wysoka pozycja serwisu internetowego w wyszukiwarce Google pozwala zatem dotrzeć do większej ilości potencjalnych klientów.
Oczywiście istotne znacznie ma również to, na jakie słowa kluczowe pojawia się dana strona w wyszukiwarce. Wysokie pozycje serwisu internetowego na wybrane do pozycjonowania słowa kluczowe przynoszą ruch na stronie. Jeśli słowa kluczowe zostały wybrane właściwie, to użytkownicy wchodzący na twoją stronę powinni być zainteresowani usługami bądź produktami oferowanymi poprzez serwis WWW. Sposób i strategia doboru słów kluczowych stanowi ważny aspekt podczas pozyskiwania ruchu na stronie.
Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową firmy?
Duży ruch natomiast przynosi leady sprzedażowe, czyli w dużym skrócie mówiąc, zapytania ze strony zainteresowanych twoim produktem potencjalnych odbiorców produktu lub usługi. Nie wszystkie leady sprzedażowe przerodzą się w klientów. W grę wchodzi tutaj wiele czynników (np. jakość leada), ale generalnie rzecz ujmując, określony procent leadów powinien przerodzić się w klientów twojej firmy. Wszystko zależy od branży, najczęściej mówi się o tym, że każde 10 leadów generuje jednego klienta firmy. Każdy klient to potencjalne zyski, a więc także rentowność twojego biznesu.
Warto wziąć pod uwagę fakt, że usługę pozycjonowania stron realizuje zapewne również twoja konkurencja. Możesz to łatwo sprawdzić, wpisując słowa kluczowe opisujące twój produkt czy usługę. Na pewno znajdziesz oferty twoich konkurentów – możliwe, że w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania. Nie ustępuj więc pola konkurencyjnym podmiotom i nie rezygnuj ze znalezienia się na wysokich pozycjach w Google.
Pozycjonowanie własnego serwisu internetowego przyniesie ci wiele korzyści, również finansowych, nawet jeżeli na początku musisz zainwestować. Tak naprawdę tylko od ciebie zależy jak rozwijać będzie się twój biznes i jaką pracę w ten rozwój włożysz. Podejmuj jednak takie kroki, które w efekcie będą rentowne dla twojej firmy – a jedną z takich dobrych decyzji będzie właśnie pozycjonowanie.