Rekrutacja na oferowane stanowisko to nie tylko przeprowadzenie rozmów kwalifikacyjnych z kandydatami. Cały proces bowiem zaczyna się od napisania oferty pracy i dotarcia do potencjalnych kandydatów. Warto daną ofertę zamieścić w kilku miejscach jednocześnie, np. na stronie internetowej, na portalach z ogłoszeniami, czy na grupach w mediach społecznościowych. Rozwiązanie takie zwiększa szanse pozyskania chętnych osób. Najpierw jednak, by na ogłoszenie zareagowała wystarczająca ilość osób, trzeba je odpowiednio przygotować i zredagować. Co powinna zawierać atrakcyjna oferta pracy, na którą zwrócą uwagę odbiorcy?
Informacje o firmie i stanowisku
Odbiorca chce wiedzieć, z kim ma do czynienia, należy, więc na wstępie napisać co nieco informacji o firmie, tak, by po opisie miał on ogólne wyobrażenie o danym przedsiębiorstwie. Może to być krótki akapit, informujący o doświadczeniu w branży, okolicznościach powstania i dotychczasowych osiągnięciach. Wspomnienie o sukcesach podwyższa atrakcyjność w oczach kandydata. Warto również załączyć hiperłącza do strony internetowej, mediów społecznościowych, by można poznać jeszcze więcej ciekawych szczegółów. Po krótkiej wzmiance można już przejść do konkretów, czyli do wymagań względem kandydata i zakresu obowiązków na owym stanowisku. Najlepiej wypunktować tu najważniejsze informacje takie jak m.in. wymagane wykształcenie kierunkowe, wcześniejsze doświadczenie zawodowe w branży, certyfikaty, oświadczenia, umiejętności twarde i miękkie oraz inne tego typu kwestie. Po przeczytaniu tej listy kandydat powinien umieć stwierdzić, czy sprosta oczekiwaniom ewentualnego przyszłego pracodawcy i zdecydować się na aplikację lub z niej zrezygnować.
Co ma do zaoferowania firma?
Kandydat musi wiedzieć, co otrzyma w zamian za wykonywane obowiązki pracownicze. Pierwszą podstawową kwestią jest oczywiście wynagrodzenie i tu często pojawia się dylemat: podawać, czy nie podawać wysokość wynagrodzenia? Coraz częściej w ofertach spotkać się można z podawaniem stawek, warto, więc i w swojej ofercie umieścić informację o zarobkach. Nie musi to być dokładna kwota, lecz podana przykładowo orientacyjnie w widełkach. Jeśli wynagrodzenie wypłacane jest w formie podstawy i systemu premiowego, również warto o tym wspomnieć. Nie tylko pieniądze są istotne, więc pracodawca powinien poruszyć inne kwestie takie jak: godziny pracy, model pracy (stacjonarny, hybrydowy lub całkowicie zdalny). Warto wspomnieć również o benefitach pracowniczych, jeśli firma ma takie do zaoferowania np. prywatne ubezpieczenie zdrowotne, pakiety sportowe, dofinansowanie do kursów języków itp.