Jak znaleźć klientów?

Jak znaleźć klientów?

Każdy biznes opiera się na znajdowaniu klientów. Przede wszystkim sprawiają oni, że mamy dla kogo pracować – kupują od nas towary lub usługi. Z drugiej strony są sprawdzianem dla naszego biznesu – jeśli mamy klientów, to znaczy że wykonujemy swoją pracę należycie. Jak więc znaleźć klientów, byśmy mieli stały dochód, a jednocześnie by nasz biznes miał sens?

Pochwal się swoimi osiągnięciami

Biznes powinien mieć zawsze dobrą, ale nie skromną reklamę. Chodzi o to, by nie ukrywać naszych talentów, czy zdolności. Klienci kochają osoby, które znają się na swojej pracy i do takich będą często wracać. Należy jak najlepiej pokazać naszą firmę, jako profesjonalną i rzetelną. Często zdolności osób pracujących w naszym biznesie oraz sam profesjonalizm właściciela mogą być ważniejsze dla klientów od ceny usługi, czy towaru. Okazuje się bowiem, że wszyscy, nie tylko pracodawcy, szukają fachowców w danej branży. Rozwijaj swoją firmę pod kątem profesjonalizmu i wiedzy. Staraj się być też na bieżąco z nowinkami. Przekonaj swoją wiedzą klientów. To ogromny sukces, ponieważ podniesiesz tym samym swoją pozycję na rynku.

Wyjdź na przeciw klientom

Klientów należy poznać znacznie lepiej niż konkurencję. Znaleźć coś, co ich przyciągnie. Poznaj ich pragnienia oraz oczekiwania. Znajdź punkty w swoim marketingu i sprzedaży produktów, które można polepszyć. Często wystarczy uruchomić czat na stronie firmy, czy dbać o szybsze odpowiadanie na pytania, by klientów przybywało. Osoby szukające różnych firm na stronach internetowych, czy w mediach społecznościowych często wybierają te, które szybciej odpowiedzą. Nie wszyscy klienci mają na tyle czasu, czy czekać dłużej niż dzień na odpowiedź. Tym samym pokazujemy nasze zainteresowanie problemem klienta. Najlepiej włączyć dodatkowe kanały komunikacji. Sam telefon często nie wystarcza. Dobrym przykładem są lokale gastronomiczne, które uruchamiają również media społecznościowe, gdzie mogą odbierać zamówienia od klientów. To dobra opcja, zwłaszcza że w branży gastronomicznej jest ogromna konkurencja i “wygrywa” ten, który wcześniej podniesie słuchawkę. W weekendy może być tak duże obłożenie, że lokal zwyczajnie nie zdąży odebrać telefonu od klienta. Warto w takich wypadkach odesłać jedną osobę, by odbierała wiadomości i odpisywała klientom. Wiele firm z innych branż ma odpowiednie osoby, których zadaniem jest wyłącznie kompletowanie zamówień. To świetny pomysł, ponieważ sam właściciel, który musi pilnować ważnych spraw kadrowych, czy umów z kontrahentami nie ma czasu na odbieranie każdego telefonu z pytanie o ofertę.

Oprócz wychodzenia na przeciw pytaniom klientów, ważne jest również poznanie ich potrzeb. Na bieżąco sprawdzajmy, czy nasza oferta sprzedaje się bez zarzutu. Pytajmy przyszłych i stałych klientów co możemy dodać do oferty, by była ona atrakcyjniejsza. Często klientów, również tych nowych, przekonuje atrakcyjna oferta, której nie mają inne firmy z tej samej branży. Nie bójmy się przede wszystkim zmian, o ile będą zgodne z oczekiwaniami naszych przyszłych klientów i przyniosą długotrwały zysk.

Dodaj komentarz