Reklama, która nie przeszkadza

Reklama, która nie przeszkadza

Reklama, która nie przeszkadza

Agencje reklamowe muszą się sporo natrudzić, by stworzyć przekaz, który rzeczywiście trafi do potencjalnych odbiorców. Okazuje się, że ostateczni konsumenci są już o wiele bardziej świadomi i nie działa już na nich reklama. Oczywiście, nadal wpływa na emocje, ale odbiorcy potrafią już rozpoznać chwytliwe hasło od rzeczywistych potrzeb. Co więcej, różne rodzaje medium sprawiają, że reklama jest dzisiaj o wiele bardziej rozproszona, a przez nadmiar przekazów reklamodawców, nierzadko staje się też nachalna i ma wręcz odwrotny skutek.

To zresztą dlatego nadawcy przekazów reklamowych starają się trafić do potencjalnych odbiorców subtelną informacją. Od dawna skuteczne nie są już plakaty czy wielkoformatowe billboardy, które jedynie rozpraszają. Konsumenci chcą być zaskakiwani reklamą i tylko nowoczesne rozwiązania są odbierane przez nich pozytywnie. Reklama nie może narzucać ich wyborów, nie może być męcząca, bo wizerunek firmy owszem utrwali się, ale nie będzie kojarzony dobrze.

Jedną z trafnych reklam outdoorowych, które dzisiaj nadal cieszą się pozytywnym odbiorem, jest reklama na samochodzie. Pamiętajmy, że kierowcy i inni uczestnicy ruchu drogowego są doskonałym targetem. Taki przekaz może być realizowany w ścisłych ramach terytorialnych, ale jego lokalizacja może być też rozproszona. Do tego reklama na samochodzie jest tania, jeśli pod uwagę weźmiemy jej efektywność.

Formy reklamy na samochodzie

Sami kierowcy potwierdzają, że reklama na innym aucie ich nie rozprasza, ale może być za to świetnym przekazem informacyjnym. Co więcej, taka reklama nie jest nachalna, bo mała powierzchnia reklamowa najczęściej pozwala jedynie na zawarcie naprawdę najważniejszych informacji.

Doskonałym przykładem mogą być naklejki na samochodach albo tzw. koguty na dachach. Do reklamy wykorzystywane są też ramki pod tablice rejestracyjne. Te są naprawdę niewielkich rozmiarów, ale tyle wystarczy, by nanieść na nie hasło reklamowe, logotyp firmy czy dane teleadresowe.

Mała powierzchnia reklamowa nie jest przeszkodą, bo przecież każdy kierowca musi patrzeć na tył auta jadącego przed nim. Przekaz zapada więc w pamięć, tym bardziej że z formy reklamy samochodowej korzystają najczęściej podmioty branży motoryzacyjnej.

Reklamotwórcy muszą zdawać sobie sprawę, że współczesny konsument jest świadomy przekazów podprogowych, a konkurencja jest na tyle duża, że ostateczny odbiorca może z powodzeniem wybierać produkt czy usługę na podstawie nie tylko działań reklamowych, które działają podświadomie, ale rzeczywistych informacji, które mają największe znaczenie podczas podejmowania decyzji zakupowej.

Dodaj komentarz