Posiadanie własnych kanałów filmowych na serwisach takich jak YouTube stało się w ostatnim czasie bardzo modne. Warto zauważyć, że jednocześnie może to być bardzo dochodowy biznes. Wśród osób które z tego tytułu uzyskują bardzo wysokie dochody, są przede wszystkim ludzie którzy zarabiają na reklamach wyświetlanych przed emisją oraz na współpracach z markami. Jednocześnie znajdziemy wiele kanałów, których właściciele zaistnieli na YouTube po to, by budować swoją markę osobistą. Poniżej przedstawiamy kilka biznesów, które warto w ten sposób promować w Internecie po to, by pozyskiwać więcej klientów również w działalności stacjonarnej.
Kanał filmowy architekta wnętrz
Kanały filmowe architektów wnętrz cieszą się bardzo dużą popularnością. Wynika to z faktu, że zawsze są osoby, które albo przeprowadzają remont albo wykańczają nowe mieszkanie i poszukują inspiracji. Dobry architekt, który w swoim przekazie potrafi zaciekawić odbiorców, z pewnością tą drogą będzie mógł pozyskać wielu przyszłych klientów. W przypadku prowadzenia kanału filmowego służy on przede wszystkim budowaniu autorytetu jako eksperta.
Kanał filmowy dietetyka
Na najbardziej popularnych serwisach z filmami znajdziemy bardzo dużo kanałów prowadzonych przez dietetyków, gdyż jest to obecnie popularna specjalizacja. Okazuje się, że ten zawód może być satysfakcjonującym i dobrze płatnym zajęciem w obecnych czasach. Coraz więcej osób interesuje się zdrowym stylem życia i chciałoby odżywiać się w sposób zrównoważony. Jednocześnie możemy zaobserwować, że przybywa dietetyków, którzy swoje gabinety prowadzą tylko i wyłącznie online. Nagrywając odcinki o dietach i ciekawostkach żywieniowych mogą oni więc przyciągnąć wielu potencjalnych klientów.
Kanał filmowy psychologa
Kanały filmowe psychologów również są bardzo popularne. Psychologia to bardzo szeroka dziedzina i działać można tutaj na bardzo różnych obszarach. Przykładowo są osoby, które nagrywają filmy o tematyce rozwoju osobistego albo skupiają się na zarządzaniu sobą w czasie. Nie brakuje też fachowców od uzależnień, toksycznych relacji czy problemów w związkach. Wszystkie te tematy cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Takie osoby dzielą się zawodowymi treściami po to, by zbudować swój autorytet, rozpoznawalność w środowisku i oczywiście pozyskać klientów do gabinetu terapeutycznego. W tej grupie znajdziemy też wielu trenerów biznesu, którzy dzięki swoim filmom prowadzą promocje własnych książek albo kursów i szkoleń online.
Kanał filmowy właściciela internetowego sklepu ogrodniczego
Wśród kanałów filmowych nie brakuje także tematyki ogrodniczej, którą interesuje się bardzo wielu Polaków. Są to z reguły firmy instruktażowe, dzięki którym można dowiedzieć się, jak przygotować sadzonki warzyw, jak skonstruować szklarnie albo jak podlewać konkretne rośliny. Internauci bardzo chętnie oglądają też przykładowe ogrody i z tego powodu powstaje coraz więcej filmów tworzonych przez architektów krajobrazu. W przestrzeni internetowej jest co najmniej kilka przypadków osób, które na początku nagrywały firmy ogrodnicze typowo hobbystycznie. W późniejszym jednak czasie osoby te pozakładały własne blogi ogrodnicze a nawet internetowe sklepy ogrodnicze. Ktoś, kto prowadzi popularny kanał ogrodniczy i cieszy się sympatią oraz zaufaniem widzów, może więc liczyć na dużo więcej zamówień w swoim sklepie internetowym, gdzie sprzedaje nasiona, sadzonki czy narzędzia ogrodnicze.
Kanał filmowy właściciela firmy remontowej
Wielu Polaków korzysta z Internetu wtedy, gdy nie wie, jak coś zrobić w swoim domu. To właśnie dla nich tworzone są filmy instruktażowe o tematyce remontowej. Okazuje się że mają one ogromną oglądalność, bo Polacy mają to do siebie, że lubią coś wykonać samodzielnie i nauczyć się czegoś nowego. Na takich kanałach znajdziemy więc filmy z których można nauczyć się jak montować sufit podwieszany, jak kłaść kafle, jak układać panele podłogowe albo jak zrobić półkę z karton-gipsu. Właściciele takich kanałów bardzo często zarabiają na polecaniu konkretnych produktów budowlanych, takich jak na przykład gips czy grunt. Ponadto celem prowadzenia takich kanałów jest budowanie swojej marki osobistej. Ktoś, kto wielokrotnie pokazuje na filmach że potrafi ładnie i dokładnie wykonać remont mieszkania z pewnością nie będzie narzekał na brak zleceń w przyszłości.