Prędzej czy później w historii firmy przyjdzie taki moment, kiedy będzie trzeba po raz pierwszy zakupić gadżety reklamowe. Będziemy wtedy niewątpliwie zadawać sobie szereg różnych pytań i zastanawiać się, co, gdzie i za ile kupić. Podjęcie dobrej decyzji może pomóc w pozyskaniu nowych klientów i zbudowaniu lojalności u obecnych stosunkowo niewielkim kosztem, więc nie jest to coś, co powinniśmy ignorować.
Poniżej omówimy kilka kwestii, o których nie można zapomnieć podczas zakupu tego typu gadżetów. Wiedza ta przyda się szczególnie małym i początkującym firmom, które dopiero zaczynają swoją przygodę z tego typu materiałami reklamowymi, ale oczywiście nie tylko. Niekiedy małe firmy nie czują potrzeby zakupu takich gadżetów i czekają z takimi krokami do momentu, kiedy się rozwiną i zamienią się w firmy średnie czy nawet duże.
Dobierz gadżety do odbiorców
Kupując gadżety reklamowe dla firmy, możemy wybierać spośród dziesiątek, jeśli nie setek produktów z różnych kategorii. Niektóre z nich są bardziej uniwersalne, a inne sprawdzą się przede wszystkim w konkretnych branżach lub w przypadku danego typu klientów lub kontrahentów. Warto mieć zawsze na podorędziu gadżety uniwersalne (czyli na przykład gadżety biurowe, takie jak długopisy czy notatniki), ale dobrym pomysłem jest też zaopatrzenie się w szereg gadżetów bardziej spersonalizowanych.
Dla firm działających w branży IT świetną opcją są różnego typu gadżety elektroniczne (powerbanki, głośniki, akcesoria komputerowe, słuchawki). Z kolei przedsiębiorstwa z branży fitness mogą zainwestować na przykład w gadżety sportowe (bidony, kamerki, okulary przeciwsłoneczne). Można wyróżnić także takie kategorie gadżetów reklamowych, jak gadżety podróżne, kosmetyczne lub domowe. Krótko mówiąc, każdy powinien być w stanie znaleźć takie produkty, które mają największe prawdopodobieństwo spodobania się jego obecnym i potencjalnym klientom.
Zadbaj o jakość logo (i produktów)
Jest bardzo ważne, aby umieść na gadżecie reklamowym logo firmy lub jej nazwę. W przeciwnym wypadku w danej chwili klient będzie pamiętał, że to od nas dostał dany gadżet, ale szybko o tym zapomni. Umieszczenie na danym produkcie logo firmy sprawi, że za każdym razem, kiedy osoba obdarowana będzie z niego korzystała, coraz lepiej będzie kojarzyła naszą firmę.
Ważne jest jednak, aby jakość logo była wysoka. Brzydkie czy rozpikselizowane logo z pewnością nie zrobi na nikim dobrego wrażenia, dlatego przygotowanie tego elementu warto zlecić dobremu grafikowi. Należy też upewnić się, że jakość samych produktów będzie wysoka, na przykład sprawdzając, jakimi opiniami cieszy się dany sprzedawca gadżetów reklamowych.